5 feb. 2009

Asa sau altfel=))D v i

              Oamenii se impart in 2 tipuri. Oameni directi,si oameni indirecti:)). Ii voi lua pe rand.               Cei directi spun totul in fata,fara ocolisuri. Si ei se impart la randul lor in 2 tabere. Oameni directi la obiect si cei care dau si detalii. Cele 2 subtabere se aseamana prin dragostea fata de adevar si teama de complicatii,uneori curaj.               1.a. Cei la obiect sunt mai nepasatori,sunt genul de persoane care nu vor sa puna la suflet,care nu vor sa se enerveze,care au impresia ca asa isi fac ei cel mai bine datoria. Sunt cei care nu se chinuie sa mai satisfaca interesul,curiozitatea receptorului(atunci cand exista) . Ei arunca o bomba. Si stau sau nu sa vada cum explodeaza. Sunt totusi de apreciat. Chiar daca adevarul este oarecum deformat prin lipsa detaliilor...tot aceste persoane vor sa arate ca parerea celorlalti nu conteaza si ca sunt pe cont propriu.               2.a. Cei care isi trantesc gandurile in fata celorlalti sunt cei mai interesanti,dar si cei mai rari. Sunt cei mai rai,pt ca nu se gandesc la consecinte,se gandesc numai la ei. Pot fi deci numiti oarecum egoisti,ei nu isi mai rup capul cu politeturi,cu ocolisuri,scuze,motive,explicatii sau chiar inflorituri ce ar putea fi numite minciuni. Si aici sunt 2 variante. Cei mai draguti,care incep sa spuna detaliile,ca sa il faca pe ascultator sa isi dea seama de rezultat ,sa il pregateasca oarecum,sa il faca sa isi dea seama de cursul actiunilor;si cei ,,rai,, care spun cuvintele principale intai. Il amutesc pe sarmanul ascultator si apoi adauga detalii,precum ar invarti un cutit,ca si cum ar adauga sare pe o rana tocmai deschisa. Un adevarat om direct ce da detalii trebuie sa savureze momentele de suferinta provocate si daca vrea sa fie ipocrit pana la capat,la sfarsit se va intreba cu voce tare in fata tuturor ,,cu ce sunt eu de vina?!,,. Persoanele de genul asta sunt conform parerii mele atat de jalnice incat devin de admirat.:D. Persoanele din acesta subgrupa repr o extrema.                 Nu i-am luat in considerare pe cei care spun numai detaliile si uita esentialul:)).-aia sunt genul de pers care se pierd pe drum,cu intentii bune dar cu potential scazut.                 Chiar daca persoanele indirecte se impart si ele in 2 tabere,se caracterizeaza prin diplomatie,conservationism,frica de consecinte. Sunt intradevar mai complexe decat persoanele din cealalta grupa. As indrazni sa spun ca asta se datoreaza faptului ca gandesc mai mult. Cel putin pana isi definitiveaza caracterul de persoana conservatoare. Pot fi asa(indirecte adica) pt ca se gandesc la ceilalti,la cea mai buna modalitate de a nu ii face sa sufere(caz extrem de rar) sau pt ca tin la imaginea lor si la parerea despre sine. Eu simteam la un moment dat(pe la inceput) o oarecare placere atunci cand o minciunica era crezuta. Insemna o reusita,si era a mea,chiar daca era ceva,cel putin teoretic,rau.                 1.b.Sunt asadar persoane indirecte care lasa lucrurile sa vina de la sine,care dau de inteles ceea ce vor,si care se simt bine atunci cand nu sunt intelese gresit:)). Au o teama permanenta ca celalalt nu va recepta mesajul,sau si mai rau,ca celalalt va intelege altceva. Se poate spune ca au probleme de exprimare sau ca pur si simplu interesul lor se limiteaza la mimica,gesturi,acestea aparand inaintea cuvantului,comunicarii. Sunt adeptii subtilitatii,cei care merg pe varfuri ca sa nu ii trezeasca pe ceilalti din casa. Poate din cauza ca nu vor sa fie intrebati unde se duc,poate ca au un secret,ceva de ascuns sau poate ca sunt doar introvertiti. Sunt niste ascultatori buni,si rosesc atunci cand sunt deconspirati.                 2.b.Cealalta subgrupa este evident cea a celor care aburesc,care imbunatatesc,care spun lucrurile avantajoase si abia la sfasit,daca mai este stricta nevoie,mai pot adauga si partile rele-esentiale sau nu. Acestia sunt ganditorii,cai care inainte de culcare isi planuiesc destainurile,care isi tin discursurile in oglinda,cei care citesc de 8 ori ce au scris inainte sa trimita o scrisoare,mail,mesaj. Care inainte sa sune o persoana repeta ce au de spus. Se potrivesc functiei de diplomat. Sunt destul de tristi ca sa zic asa,nefiind capabili sa infrunte adevarul in fata,curat;cu atat mai putin consecintele. Sunt egoisti si ei,pt ca fac intotdeauna in asa fel incat sa fie bine si pt ei; reprezinta cealalta extrema. Nu prea vad ce rost ar avea sa zic de cei care sunt asa pe motiv ca ii protejeaza pe ceilalti. Sa nu uit ca aici se foloseste principiul ,,nu se stie niciodata,,. Si spun asta din experienta:)).

                 De ce am scris acest doc?pt ca nu voiam sa ma culc la 1,acum e 2.25 am:)). Mi-am adus aminte de o discutie cu cineva de anul trecut,in care eu am spus ca diplomatia e buna in toate,eu fiind de partea celei de-a 2a extreme;am fost contrazisa brutal de prima extrema:))cu care sunt si eu acum de acord. Poate ca ceea ce am scris eu pe aici nu este corect din nici un punct de vedere. Nu sunt si poate ca nu o sa fiu niciodata avizata sa vorbesc despre asta,dar eu asa vad lucrurile si le-am transpus. Chiar acum mi-am adus aminte de impartirea personalitatilor facuta pe moment,la telefon,acum cateva la luni cu baloo...de pe la 3 pana la pe la 5 am...in timpul scolii. Pe vremea cand eu cuvantam=))ce imi mai placea. Faceam analize de caracter=))luam fiecare gest in parte si il analizam:))si vedeam ce rezulta din el....ce vremuri...nu stiu inca daca era bine sau nu....dar cu siguranta era distractiv. Acum nu mai are nici un farmec...nici pt mine,nici pt baloo. Amintirile devin cateodata ceva stresant,pt ca nu pot fi nici aduse in prezent,nici uitate. Cred ca voi incheia aici monologul,pt ca e deja 2.31=))si sa va spun ce se aude in casti ,,make you wanna move,,=))intradevar:))am amortit:)). Sa nu uit sa va spun sa lasati diplomatia...este adevarat ca de obicei aveti mai multe de castigat cu ea...uitati chiar si de politete atunci cand nu exista nici un scop...cand politetea devine amagire...e mai mult decat inutila,e prosteasca! E prefarabil ca pers de care v-ati folosit sa stie asta,in semn de recunostiinta pt ajutorul acordat;astfel se va putea feri pe viitorVa urez o zi buna,pt ca nu stiu cine sta sa citeasca asta noaptea,in cazul in care o citeste cineva. Nu stiu ce sa zic de tine andra...ma indoiesc ca vei avea rabdare.oricum...daca o citesti pe toata felicitari...daca nu...:-?incearca in continuare sa ma surprinzi. Oricum o sa treaca lejer saptamana pana te vei mai uita pe aici,doar in cazul in care intri pe blog sa vezi ce comm am dat la ,,noi,,:). Tie iti spun noapte buna,pt ca vreau sa cred ca il citesti seara. Nu ma intreba de ce pt ca nu stiu:)).

             Sa nu uit sa spun ca daca in prima faza erati intr-o alta grupa,aceasta ar putea recidiva(eu una am ramas cu ticul verbal ,,mai subtil,,)mai ales in momentele de criza,in cazul unui conflict,etc.

                                       Celor care s-au intrebat din ce categorie fac parte si au si aflat

Un comentariu:

Andra Irena spunea...

mda...m-am intors de la munte...am incercat sa dau comm de acolo dar imi mergea site-ul prost...hmm....in mare sunt de acord cu tine...exista unele chestii pe care nu le impartasesc dar e bn..si da..am avut rabdare sa citesc tot...