18 ian. 2010

Sticla si Sticloanta

@Vreau sa fac ceva de sticla. E teribil de moale cand e topit...un suflu si apoi ramane pe veci asa cum o faci tu. Asta e sticla. Si daca nu ar fi existat reclama aia la bere cu niste sticlari poate ca nici nu as fi aflat vreodata de acest proces...pentru ca nu tin minte cand m-am intrebat cum se face sticla,dar stiu ca mi s-a raspuns:se sufla.(?!)Raspunsul asta normal ca m-a lasat si mai nelamurita decat inainte. Dar serios acum...chiar nu ne gandim deloc la ceea ce ne inconjoara. Si poate ca acum am o obsesie pentru sticla,dar e motivata! Sticla..e rece si tare si cel mai important:se sparge! @ In clasa a8a am avut onoarea sa ascult o creatie de-a andrei:))parca se intitula...fetita de cristal:))desi atunci nu am spus nimic negativ. Recunosc acum ca:mi s-a parut o tampenie. Mai ales cand ii cadeau membrele de sticla pe strada in timp ce alerga. Sau cand mama ii aduna cioburile de parca ar fi fost creieri zdrobiti:)). Daca aveai o stare melancolica...probabil ca i-ai fi dat seama ca in esenta(sau in intentia autorului)scrierea era trista! Caci sarmana sticla umana a murit de la atata discriminare! Sau altfel spus:discriminarea a omorat-o!:)) @Tot afundandu-ma eu in nuvele lui cervantes,numai ce ajung la ,,Licentiatul Sticloanta,,ca mi se pare ca ar veni de la sticla titlul...dar nu credeam ca urma sa citesc! Povestea in sine nu este mai fascinanta decat restul nuvelelor sale. Tin totusi sa mentionez pentru cei care nu stiu ca cervantes a fost primul spaniol care a scris nuvele,deorece in secolul lui(XVI-XVII)inca nu aparuse acest gen. Tocmai din aceasta cauza le-a numit ,,Nuvele exemplare,,. Si chiar pot fi exemplare. Pe langa multele note sarcastice ilustreaza viata acelei vremi intr-o maniera exceptionala si anume:trecand prin toate clasele sociale si prin mai multe zone. Daca vastele cunostiinte ale lui cervantes ne pot surprinde,nu mai prejos mi se pare munca traducatorilor,care au scris cam 200 de pagini cu note explicative! Nu vreau sa va mai spun despre cervantes,pentru ca slava Domnului!sunt destule pagini pe wikipedia! @Oricum,ideea este ca in nuvela mentionata mai sus apare un student(la Salamanca)otravit care innebuneste. Iar nebunia lui consta in faptul ca se credea de sticla. Iar felul in care facea asta este scris exemplar de genialul autor. Apare si un preot care reuseste sa il vindece. Problema apare cand,vindecat fiind,ajunge sa moara de foame pentru ca nu mai spunea nimic intelept(ca inainte)si nu mai interesa pe nimeni persoana lui. Nu vreau sa trag vreo morala(dar m-as bucura daca ar fi cineva care sa citeasca acele nuvele ca sa pot schimba pareri!). @Eu vreau doar sa atrag atentia asupra unui aspect. Si anume al ideilor impartasite. Andra,fara sa fi citit ceva de Cervantes in viata ei,fara ca macar sa ii stie numele complet si ma rog,a ajuns sa aiba o idee asemanatoare. Aceea a unui om de sticla. Ma rog...Cervantes nu a fost atat de fantezist incat sa il faca pe om de sticla,dar dandu-i o nebunie care sa il faca sa se creada astfel. Tot asa,am spus eu intr-un post vechi pe care nu il mai prea tin minte,cum ca prietenia este ca o dragoste fara atractie fizica. Pentru a afla mai tarziu de la ruxandra ca tocmai Shakespeare a spus ceva in acest gen! Spun tocmai el pentru ca nu sunt mare fana sau mai bine zis,nu am studiat inca mai nimic de el. @Toti ne credem atat de...speciali daca pot spune,incat ajungem sa ne consideram neintelesi. Majoritatea tristi,suparati,molesiti,ipohondri,paranoici,increzuti,gelosi...si intr-o oarecare masura prosti. Dar cel mai interesant de observat este reactia oamenilor la insulte. Nu e normal sa jignesti,nici sa fii jignit dar nici sa sari ca ars daca ti se spune ceva. Cred ca reactia asta...exagerata dupa parerea mea este cauzata ori de prea multa incredere in sine ori de naivitate,ori de prostie insasi:)). Pentru ca!daca tu stii ca nu esti prost,atunci nu o sa iei prea tare in considerare nici vorba in sine,dar mai ales persoana care a spus-o;apoi daca esti realist poti sa accepti ca nu esti perfect si nici genial,ca ai partile tale proaste si momente proaste,sau invers:))adica cel care te-a facut prost poate fi asa. @Iar o alta constatare ar fi urmatoarea. Am observat ca inevitabil oamenii isi cauta un partener/a. Nu vreau sa incerc sa mai gasesc motive pentru care se tem de singuratate,sau nici macar,sau simt nevoia de giugiuleala,sau vor sa aiba cine le pune pampersi la batranete,sau sunt condusi de instinctul reproductiv etc. Cei complexati(si majoritatea e constituita din complexati sau frustrati)cauta pe cineva care sa aiba ceea ce lor le lipseste. Adica,cei care isi constientizeaza defectele cat mai bine,vor cauta pe cineva care sa le compenseze. Adica daca eu dorm pana la 12,si mai si consider asta un defect,ar trebui sa vreau o gaina,ca aceea are un bioritm bun! @Pe de alta parte,cei care au un surplus de inceredere in ei,care se cred superiori tuturor,nu isi doresc decat ilustrarea lor in varianta sexului opus. Si poate ca generalizarea aceasta este pripita,daca nu as mentiona si categoria celor care isi doresc binele. Binele prin frumos,prin altfel si atat,ca nu e frumos sa comentezi:)). @Iarna asta e frumoasa...are zapada...si e frig...si te indeamna la visare in fiecare zi. Eu una,as vrea sa nu mai simt frigul si sa fiu un fulg de zapada. Sau mai bine zis...sa fiu un fulg de zapada,caci asa nu as mai simti frigul oricum. Si asa,ca fulg de zapada sa calatoresc in toata europa!sau cat de mult as putea!pe toata terra! Singura chestie care m-ar deranja...ar fi pozele:))nu pentru ca nu as putea face dar nu stiu cum m-as diferentia de ceilalti fulgi!!!=))o iarna placuta in continuare!

Un comentariu:

Hubba Bubba spunea...

tu citesti shakespeare si eu cervantes:)))