10 nov. 2011

Dimineata

-Ce dimineata frumoasa, iubitule! Ce citesti acolo? Si daca tot fumezi, deschide si tu geamul.

-Stii ce citesc…

-Ma refeream la articol, nu la tot ziarul! Esti morocanos? Pisoiasul are nevoie de un pupic sa se inveseleasca? Sau de… altceva?:>

-Nu draga. Mi-a ajuns.

-Hm. Ce ai visat?

-Nimic. Cel putin nu mai tin minte…

-Vrei sa iti spun ce am visat eu?

-Da…

-Ei hai nu esti asa un pic curios…?

-Ba da, ma intereseaza teribil. Te rog. Spune-mi.

Totusi, nu ii arunca decat o privire fugara, un zambet tampit si ironic, continuand sa citeasca cu ziarul intr-o mana si cu tigara in cealalta, stand tolanit in patul ravasit. Ea se aseza pe cealalta jumătate, imbiba o bucata de vata cu acetona si incepu sa isi stearga unghiile.

-Vezi ce rau mi s-a stricat manichiura? Oja asta nu e prea buna. Vii cu mine sa imi iau stampilute pentru unghii?

-Mda, sigur.

-Asa, acum sa iti povestesc visul.

-Asa.

-Uite, te-am rugat sa deschizi geamul.

-Ah da, am uitat. Hai nu te supara pe mine. Zi-mi mai bine anul asta ce ai visat.

Ea deschide geamul si se intoarce. Se uita la el, pana cand isi da seama ca toata atentia lui era concentrata asupra ziarului si ca prezenta ei nu avea, asadar, mare importanta pentru el. Apoi isi relua locul si stergandu-si unghiile incepu:

- Iubitule te-am visat pe tine!

- A da? Si ce faceam?

- Mai putine decat mine.

- Oooo… asta suna bine.

- Stiu, asa mi se parea si mie.

Se intinse pana la ea si o cuprinse de mijloc, stand sprijit intr-un cot. Ea insa se trase incat sa nu i se puna in poala.

- Stii dragule, ai putea sa faci si tu mai multe…

- Normal ca as putea, dar stii cat imi place sa ma uit la tine. Dar nu ai de ce sa te vaiti.si isi relua locul si ziarul.

- Nu ma vait. Ziceam si eu asa…Ei, ma rog. Sa iti spun. Era o vreme ca acum asa. Si eu ma trezisem inaintea ta, nu stiu de ce dar nu puteam sa dorm de emotie, pentru ca trebuia sa fac ceva foarte foarte important dar stiu ca nu prea voiam dar stiam ca asa e cel mai bine, si totusi as fi vrut o salvare care sa vina din partea ta, iar tu dormeai si erai complet lipsit de aparare…

- Dragut. Si ce faceai tu mai mult decat mine?

- Stai ca iti spun. Nu m-ai simtit cand m-am dat jos din pat, in vis adica, si nici cand m-am pus la loc. Cand te-ai trezit am facut dragoste, si a fost extrem de placut, ca si cum ar fi fost pentru ultima oara iar tu ai fi fost ultimul barbat de pe pamant…

- Ar fi bine…si macar in vis faceai tu mai multe atunci sau cum?

- Nu dragule…adica nu atunci.

- Dar unde, iubito?

- Nu vrei sa lasi ziarul ala si sa te uiti la mine?

- Dar te ascult. Citesc si eu…

- Bine. Si dupa eu ma ridicam si mai stateam amandoi de vorba, dar tu nu imi dadeai prea mare atentie. Parca imi stergeam unghiile…

- Activitate de baza.

- Da, da, erai asa uracios…cam ca acum. Si eu ma ridicam sa iau ceva din biblioteca…

Iar ea chiar se ridica si se duse spre biblioteca.

-Acum ce faci iubito, iti urmezi visul?

-Nu e nevoie sa fii ironic. Apoi te intrebam daca stii cat de mult te iubesc. Chiar, stii cat de mult te iubesc?

-Da stiu, o sa se raceasca vremea. Cu ce sa ma imbrac azi?

-Dragul meu sa stii ca te iubesc extrem de mult. Nici nu stiu cum as putea sa traiesc fara tine… Ma intelegi?

-Hai ca mai citesc horoscopul si termin si te ascult.

-Ei dar nu e nevoie…mai am tare putin. Apoi am luat ceva din biblioteca si stiu ca te-am mai vazut o data, apoi am simtit o durere uriasa la tampla si m-am trezit…

-Gata, am terminat.si isi lasa in sfarsit ziarul jos. Ce faci cu ala in mana? De unde il ai? Ai innebunit? Ti l-a dat vreun pacient? Iubito…lasa-l jos ca ma sperii.

Iar ea, pe un ton diafan ii spuse:

-Ti-am zis ca faceam mai multe decat tine…

Niciun comentariu: